تبیین فعالیت و خدمات ارائه شده به گروه های هدف تحت پوشش در هفته بهزیستی

به گزارش روابط عمومی، در اولین روز از هفته بهزیستی، با شعار" بهزیستی و خدمات فراگیر" افسانه عزیزی رئیس اداره پذیرش و هماهنگی بهزیستی استان با حضور در برنامه تلویزیونی " ائویم قراریم" صدا و سیمای مرکز اردبیل به تشریح و تبیین فعالیتها و خدمات تخصصی ارائه شده به گروه های هدف تحت حمایت پرداخت.

 رئیس اداره پذیرش و هماهنگی بهزیستی استان با اشاره شعار امسال هفته بهزیستی تحت عنوان" نهضت حسینی، خدمت مردمی" و گرامی داشت یاد و خاطره شهید مردمی حضرت آیت الله رئیسی که الحق خدمات بسیار شگرف و چشمگیری در حمایت از گروه های آسیب پذیر و تحت پوشش در سطح کشور و استان ارائه نمود قابل تحسین و قدردانی است.

عزیزی در رابطه با فعالیت اداره پذیرش و هماهنگی بهزیستی گفت: این اداره مستقیماً زیر نظر مدیریت فعالیت می کند و در واقع خدمت مقدم و ورودی مراجعین به اداره هست که تمامی درخواستها، مطالبات و نیازهای مراجعین طبقه بندی، احصاء پیگیری، راهنمایی و در صورت لزوم به حوزه های تخصصی مربوطه ارجاع داده می شوند.

وی اظهار داشت: کسیکه در مجموعه بهزیستی خدمت می کند حتماً باید سعه صدر، شکیبایی و مهارت تنظیم هیجانی را سرلوحه فعالیتهای خود قرار دهد برای اینکه فرد مراجعه کننده ممکن هست اولین و آخرین محلی برای  فردی باشد که به دستگاه حمایتگر مراجعه نموده است بنابراین لازم است که مددکاران و مشاوران سازمان، آرامش دهی و دانش حرفه ای لازم برای پاسخگویی را فرا گرفته و به آنها پایبند باشند.

این مسئول ادامه داد: در همین راستا برنامه بازدید از منازل مددجویی در قالب گروه های تخصصی به همراه مسئولین ارشد استانی به منظور رسیدگی به درخواست ها و نیازهای جامعه هدف بطور مستمر و منظم در حال پیگیری و مراجعه می باشد که اخیراً با حضور سفیر معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور به استان تعداد ۳۰۶ مورد از گروه های هدف مستقیماً با رئیس سازمان ارتباط گرفته و پیگیر مطالبات خود شدند.

عزیزی در بخش دیگر ازسخنان خود یادآورشد: برنامه نشست صمیمی در محلات کم برخوردار که فاز اول آن در سال گذشته در ۱۰۰ محله کم برخوردار با حضور مسئولان سازمان بهزیستی کشور به اجرا درآمد که خوشبختانه استان اردبیل موفق شد جزو پنج استان برتر در سطح کشور مطرح شود علیهذا امسال هم با برگزاری فاز دوم نشست با عنوان " رویداد ملی ظرفیت اجتماعی" با هدف هم افزایی و استفاده از ظرفیت دستگاه ها، گروه های مردمی و ارتقای سطح زندگی افراد امکان پیگیری نیازهای مراجعین تحت پوشش محقق شد.

عزیزی تصریح کرد: سازمان بهزیستی، سازمانی کاملاً حرفه ای، تخصصی و پویاست دلیل آن هم ۱۸۹ مورد وظیفه و ماموریتی هست که بر عهده این نهاد گذاشته شده است که دامنه خدمات آن قبل از تولد فرد تا سالمندی را شامل می شود لذا اغلب هدف این مجموعه توانمند سازی فرد در بستر خانواده تعریف شده است در همین زمینه با اجرای برنامه ها و طرح های مختلف در صدد آموزش و بالابردن سطح کیفی خدمات و خانواده ها گام بر می دارد.

وی خاطر نشان ساخت: حذف پشت نوبتی های دریافت مستمری، افزایش قابل توجه میزان مستمری، حق پرستاری و برگزاری اولین آزمون استخدامی افراد دارای معلولیت در سطح کشور از جمله آنهاست.

او اضافه کرد: عامه مردم مجموعه بهزیستی را از بعد مددکاری و حمایتی می شناسند غافل از اینکه در کنار حمایت های مستمر و غیر مستمر، فعالیتهای کاملاً حرفه ای و تخصصی نیز از قبیل پیشگیری های اولیه تا ثالثیه، انجام غربالگری های شنوایی، بینایی، اضطراب، طرح مانا، آگاهسازی اجتماعی، خدمات مشاوره ای، اورژانسی، اعتیاد  و بسیاری موراد دیگر در حال ارائه می باشد.

کد خبر 112255

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد